Regina Laurie Admin
Liczba postów : 4 Data rejestracji : 11/11/2024
| Temat: Regulamin dla Mistrzów Gry Pon Lis 11, 2024 1:03 am | |
| Prowadzenie sesji to odpowiedzialność, która wymaga zrozumienia, organizacji i szacunku wobec graczy. Prosimy o zapoznanie się z poniższymi zasadami, które pomogą Ci w efektywnym zarządzaniu grą.1. Podstawowe zasady prowadzenia gry- Mistrz Gry (MG) ma za zadanie prowadzenie fabuły, nadzorowanie sesji oraz utrzymywanie spójności i logiki wydarzeń.
- MG powinien zawsze dążyć do stworzenia atmosfery immersji i spójności w świecie gry. Gracze powinni czuć się częścią tego świata.
- MG powinien być obiektywny, nie faworyzując żadnego gracza. Każdy uczestnik gry powinien mieć równe szanse na rozwój swojej postaci.
- MG (za zgodą użytkowników aktualnie prowadzących sesję) może wkroczyć do akcji, jeżeli uzna, że może wprowadzić do rozgrywki ciekawy element oraz dynamikę.
- MG nie potrzebuje uzyskania zgody użytkowników do wkroczenia do akcji, jeżeli widzi, że sytuacja tego wymaga, tj. w przypadku polowania, toczącej się walki lub innych nieprzewidzianych w regulaminie wydarzeń.
2. Komunikacja z graczami- Należy reagować na pytania i wątpliwości graczy w sposób pomocny i uprzedzający wszelkie nieporozumienia. Jeżeli jakieś wydarzenie w grze wymaga wyjaśnienia, MG ma obowiązek to zrobić.
- MG powinien być cierpliwy i otwarty na pomysły graczy, ale decyzja o ostatecznym przebiegu fabuły zawsze należy do niego.
- MG powinien zawsze korzystać z kości, aby prowadzona sesja była sprawiedliwa i uczciwa.
3. Spójność fabularna- MG powinien dbać o to, aby wydarzenia w grze były spójne z ustaloną fabułą oraz zasadami świata gry.
- Zdarzenia fabularne nie mogą być sprzeczne z wcześniej ustalonymi faktami ani naruszać logiki świata.
- MG powinien unikać sytuacji, w których jego decyzje powodują, że gracze czują się bezsilni lub ignorowani. Fabularne decyzje muszą być uzasadnione i wynikać z działań graczy.
- Prowadzenie gry powinno uwzględniać zdolności, motywacje oraz statystyki graczy.
4. Rozwiązywanie sporów- MG powinien podejść do każdego sporu z szacunkiem i starać się wyjaśnić sytuację w sposób obiektywny.
- Jeżeli spór dotyczy decyzji fabularnych, MG ma prawo do podjęcia ostatecznej decyzji, ale powinien starać się wyjaśnić powody swojego wyboru.
- W przypadku sporów dotyczących mechaniki gry, MG może zaproponować rozwiązanie zgodne z zasadami gry lub przeprowadzić głosowanie wśród innych MG oraz Administracji.
- Jeżeli gracz nie zgadza się z decyzją MG, warto zaproponować rozmowę poza sesją, aby wyjaśnić wszystkie wątpliwości i uniknąć dalszych nieporozumień.
- Wszelkie skargi na MG prosimy kierować do Administracji z odnośnikiem do wątku, w którym prowadzona jest sesja oraz opisanym powodem, aby usprawnić cały proces.
5. Odpowiedzialność MG- MG powinien dbać o atmosferę zabawy i zapewnić, by wszyscy gracze czuli się komfortowo i mieli szansę na rozwój swoich postaci.
- MG ma prawo do wprowadzenia kar w przypadku, gdy gracze łamią zasady, jednak kara powinna być sprawiedliwa i adekwatna do przewinienia.
- MG powinien również być otwarty na konstruktywną krytykę ze strony graczy i na bieżąco dostosowywać swoje metody prowadzenia gry w zależności od sytuacji.
- W przypadku wątpliwości co do słuszności swojego wyboru lub braku pomysłu na dalsze poprowadzenie wątku, MG ma prawo przekazać rozgrywkę innemu MG, aby upłynnić grę oraz zadbać o komfort użytkowników.
6. Dbanie o tempo gry- MG powinien pilnować tempa gry, aby sesja nie utknęła w martwym punkcie. Powinien reagować na brak aktywności graczy, nie pozwalając na zastoje.
- Jeśli któryś z graczy opóźnia swoją odpowiedź, MG ma prawo przypomnieć mu o konieczności kontynuacji gry, nie przeszkadzając przy tym w rozwoju innych wątków. W przypadku nieobecności na forum, prosimy o powiadomienie w odpowiednim wątku.
- Warto ustalić wcześniej, jak długo gracz ma czas na odpowiedź, aby gra przebiegała sprawnie.
8. Zasady techniczne- MG powinien znać i przestrzegać zasad dotyczących struktury postów, używania kolorów i czcionek, by zachować przejrzystość tekstów.
- Należy dbać o to, aby sesje były dobrze zorganizowane, z odpowiednią ilością postów, które odpowiadają na interakcje graczy.
- Jak wspomniano wcześniej, MG powinien używać kości, aby wynik sesji był sprawiedliwy.
Rzuty kością d20, przy czym 20 to wynik najgorszy, skazujący na bezwzględną porażkę wykonywanej przez postać akcji, a 1 - najlepszy. Sukcesy uważane są za rzut poniżej statystyki gracza, tj.
- jeżeli gracz chce złapać ofiarę, rzut wykonywany jest na zręczność (MG ma obowiązek określić, jakiej statystyki użyć, oczywiście w ramach logiki oraz rozsądku); - przyjmijmy, że gracz w zręczności ma 8 punktów, co oznacza, że wyniki 1-8 są sukcesem, natomiast 9-20 - porażką; - im bliżej rzutu 1, tym lepiej udana akcja, tj. przy rzucie wynoszącym 8 gracz może ponieść drobne obrażenia, np. zadrapanie.
- Uśmiercenie postaci dotyczy raczej drastycznych przypadków, staramy się, aby gracze mogli cieszyć się rozgrywką jak najdłużej.
| |
|