cyrkownia
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.


Wczoraj, dziś czy jutro. Czas płynie tu dość dziwacznie, a dni mieszają się ze sobą. Budzisz się, by uciec z cyrku, który więzi Cię w swoich sidłach.
 
IndeksIndeks  CalendarCalendar  Latest imagesLatest images  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  
 

 Regulamin dla Mistrzów Gry

Go down 
AutorWiadomość
Regina Laurie
Admin



Liczba postów : 4
Data rejestracji : 11/11/2024

Regulamin dla Mistrzów Gry Empty
PisanieTemat: Regulamin dla Mistrzów Gry   Regulamin dla Mistrzów Gry EmptyPon Lis 11, 2024 1:03 am

Prowadzenie sesji to odpowiedzialność, która wymaga zrozumienia, organizacji i szacunku wobec graczy. Prosimy o zapoznanie się z poniższymi zasadami, które pomogą Ci w efektywnym zarządzaniu grą.

1. Podstawowe zasady prowadzenia gry
  1. Mistrz Gry (MG) ma za zadanie prowadzenie fabuły, nadzorowanie sesji oraz utrzymywanie spójności i logiki wydarzeń.
  2. MG powinien zawsze dążyć do stworzenia atmosfery immersji i spójności w świecie gry. Gracze powinni czuć się częścią tego świata.
  3. MG powinien być obiektywny, nie faworyzując żadnego gracza. Każdy uczestnik gry powinien mieć równe szanse na rozwój swojej postaci.
  4. MG (za zgodą użytkowników aktualnie prowadzących sesję) może wkroczyć do akcji, jeżeli uzna, że może wprowadzić do rozgrywki ciekawy element oraz dynamikę.
  5. MG nie potrzebuje uzyskania zgody użytkowników do wkroczenia do akcji, jeżeli widzi, że sytuacja tego wymaga, tj. w przypadku polowania, toczącej się walki lub innych nieprzewidzianych w regulaminie wydarzeń.


2. Komunikacja z graczami
  1. Należy reagować na pytania i wątpliwości graczy w sposób pomocny i uprzedzający wszelkie nieporozumienia. Jeżeli jakieś wydarzenie w grze wymaga wyjaśnienia, MG ma obowiązek to zrobić.
  2. MG powinien być cierpliwy i otwarty na pomysły graczy, ale decyzja o ostatecznym przebiegu fabuły zawsze należy do niego.
  3. MG powinien zawsze korzystać z kości, aby prowadzona sesja była sprawiedliwa i uczciwa.


3. Spójność fabularna
  1. MG powinien dbać o to, aby wydarzenia w grze były spójne z ustaloną fabułą oraz zasadami świata gry.
  2. Zdarzenia fabularne nie mogą być sprzeczne z wcześniej ustalonymi faktami ani naruszać logiki świata.
  3. MG powinien unikać sytuacji, w których jego decyzje powodują, że gracze czują się bezsilni lub ignorowani. Fabularne decyzje muszą być uzasadnione i wynikać z działań graczy.
  4. Prowadzenie gry powinno uwzględniać zdolności, motywacje oraz statystyki graczy.


4. Rozwiązywanie sporów
  1. MG powinien podejść do każdego sporu z szacunkiem i starać się wyjaśnić sytuację w sposób obiektywny.
  2. Jeżeli spór dotyczy decyzji fabularnych, MG ma prawo do podjęcia ostatecznej decyzji, ale powinien starać się wyjaśnić powody swojego wyboru.
  3. W przypadku sporów dotyczących mechaniki gry, MG może zaproponować rozwiązanie zgodne z zasadami gry lub przeprowadzić głosowanie wśród innych MG oraz Administracji.
  4. Jeżeli gracz nie zgadza się z decyzją MG, warto zaproponować rozmowę poza sesją, aby wyjaśnić wszystkie wątpliwości i uniknąć dalszych nieporozumień.
  5. Wszelkie skargi na MG prosimy kierować do Administracji z odnośnikiem do wątku, w którym prowadzona jest sesja oraz opisanym powodem, aby usprawnić cały proces.


5. Odpowiedzialność MG
  1. MG powinien dbać o atmosferę zabawy i zapewnić, by wszyscy gracze czuli się komfortowo i mieli szansę na rozwój swoich postaci.
  2. MG ma prawo do wprowadzenia kar w przypadku, gdy gracze łamią zasady, jednak kara powinna być sprawiedliwa i adekwatna do przewinienia.
  3. MG powinien również być otwarty na konstruktywną krytykę ze strony graczy i na bieżąco dostosowywać swoje metody prowadzenia gry w zależności od sytuacji.
  4. W przypadku wątpliwości co do słuszności swojego wyboru lub braku pomysłu na dalsze poprowadzenie wątku, MG ma prawo przekazać rozgrywkę innemu MG, aby upłynnić grę oraz zadbać o komfort użytkowników.


6. Dbanie o tempo gry
  1. MG powinien pilnować tempa gry, aby sesja nie utknęła w martwym punkcie. Powinien reagować na brak aktywności graczy, nie pozwalając na zastoje.
  2. Jeśli któryś z graczy opóźnia swoją odpowiedź, MG ma prawo przypomnieć mu o konieczności kontynuacji gry, nie przeszkadzając przy tym w rozwoju innych wątków. W przypadku nieobecności na forum, prosimy o powiadomienie w odpowiednim wątku.
  3. Warto ustalić wcześniej, jak długo gracz ma czas na odpowiedź, aby gra przebiegała sprawnie.


8. Zasady techniczne
  1. MG powinien znać i przestrzegać zasad dotyczących struktury postów, używania kolorów i czcionek, by zachować przejrzystość tekstów.
  2. Należy dbać o to, aby sesje były dobrze zorganizowane, z odpowiednią ilością postów, które odpowiadają na interakcje graczy.
  3. Jak wspomniano wcześniej, MG powinien używać kości, aby wynik sesji był sprawiedliwy.
    Rzuty kością d20, przy czym 20 to wynik najgorszy, skazujący na bezwzględną porażkę wykonywanej przez postać akcji, a 1 - najlepszy. Sukcesy uważane są za rzut poniżej statystyki gracza, tj.

    - jeżeli gracz chce złapać ofiarę, rzut wykonywany jest na zręczność (MG ma obowiązek określić, jakiej statystyki użyć, oczywiście w ramach logiki oraz rozsądku);
    - przyjmijmy, że gracz w zręczności ma 8 punktów, co oznacza, że wyniki 1-8 są sukcesem, natomiast 9-20 - porażką;
    - im bliżej rzutu 1, tym lepiej udana akcja, tj. przy rzucie wynoszącym 8 gracz może ponieść drobne obrażenia, np. zadrapanie.

  4. Uśmiercenie postaci dotyczy raczej drastycznych przypadków, staramy się, aby gracze mogli cieszyć się rozgrywką jak najdłużej.
Powrót do góry Go down
https://cyrkownia.forumpolish.com
 
Regulamin dla Mistrzów Gry
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Regulamin ogólny

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
cyrkownia :: ogólne :: regulaminy-
Skocz do: